Opryszczka – czy dieta może pomóc?

[cmsmasters_row][cmsmasters_column data_width="1/1"][cmsmasters_text]

Opryszczka- czy dieta może pomóc? Kto zmagał się z opryszczką zapewne pukał już do wszystkich drzwi, wołając o pomoc. Piekące, swędzące i szpecące bąbelki pojawiające się wokół ust lub narządów płciowych to objaw choroby wywołanej przez wirus HSV (1 lub 2 w zależności od miejsca występowania). Przenoszony jest droga kropelkową i może przyjmować w naszym organizmie formę utajoną przez długi czas, nawet latam zaczyna się gwałtownie rozwijać gdy wyczuje naszą słabość. A dokładniej: gdy nasz układ odpornościowy nie jest w stanie skutecznie bronić organizmu przed infekcjami. Osoba, która jest zarażona wirusem opryszczki zawsze będzie nosicielem. Wirusa nie da się niestety wyleczyć. U kobiet może ujawnić się podczas okresu. Na rozwój opryszczki wpływają także inne czynniki, takie jak: stres, ciągłe zmęczenie, zmarznięcie, długie przebywanie na wietrze, uszkodzenie skóry wargowej, osłabiona odporność.

Nawet zła DIETA ma znaczenie dla rozwoju wirusa HSV. Dlatego jeżeli Ty też borykasz się z tym problemem zwróć uwagę na:

✔️Witaminy z grupy B. Znajdziemy je między innymi w produktach zbożowych, kaszach, drożdżach, pełnoziarnistych makaronach, licznych pestkach, nasionach, orzechach, suszonych owocach takich jak morele, winogrona, figi, jajkach. Zwiększ w diecie ilość kalafiora, dyni, kukurydzy, marchwi, soi i awokado. Źródłem jest także drób, wątroba, wieprzowina oraz liczne gatunki ryb.

✔️Lizyna, skutecznie likwiduje wirusy ją wywołujące. Występuje w nabiale, drobiu, rybach, ziemniakach, awokado, pomidorach, morelach.

✔️Skutecznym sposobem na walkę z opryszczką oraz profilaktykę jest spożywanie witaminy C oraz cynku. Mają one działanie przeciwbakteryjne, wspomagają gojenie, chronią komórki przed działaniem wolnych rodników. Korzystnie wypływają także na wygląd skóry. Naturalnie znajdziemy je w produktach takich jak: cytrusy, papryka, dzika róża, żurawinie, aceroli, nasionach, orzechach, fasoli.

✔️Arginina, główny pokarm wirusa. Pokarmy sprzyjające opryszczce: migdały, laskowe, ziemne, kokosowe, czekolada, żelatyna, makarony, brukselka, produkty pszenne, owsiane, kukurydziane.

✔️Postaw na świeże warzywa i owoce – są bogactwem przeciwutleniaczy, które są niezbędne układowi odpornościowemu do zwalczenia zakażenia

✔️Spożywaj wodę – do 2 litrów dziennie.

✔️ Włącz do diety produkty o wysokiej zawartości cynku – ryby, pestki dyni, surowe, łuskane nasiona konopi, brązowy ryż, indyka czy sezam.

✔️Unikaj żywności podrażniającej i osłabiającej układ odpornościowy – cukru, kawy, żywności wysoce przetworzonej, ostrych przypraw, tłuszczów nasyconych oraz potraw smażonych.

✔️Pamiętaj o melisie – wzmacnia układ odpornościowy, a także ma działanie przeciwwirusowe.

✔️Włącz do diety probiotyki, wspierające Twoją odporność.

✔️Jedz dużo brokułów i innych „krzyżowych” warzyw. Warzywa należące do rodziny „krzyżowych” (brukselka, kapusta, kalafior, brokuły i kapusta włoska) mogą powstrzymywać opryszczkę dzięki wysokiej zawartości składnika o nazwie indolo-3-karbinol (I3C).

✔️Zrezygnuj całkowicie z żywności przetworzonej.


Gdy już opryszczka się pojawi warto zastosować się do następujących zasad:

  • Myj ręce po każdym zetknięciu się z pęcherzykami lub nałożeniu na nie leczniczego preparatu.
  • W trakcie opryszczki staraj się nie dotykać oczu.
  • Szczególnie ostrożnie nakładaj makijaż na twarz i rób demakijaż.
  • Póki są widoczne objawy opryszczki, nie należy całować się z kimkolwiek.
  • Używaj osobnego ręcznika do twarzy.
  • Używaj osobny sztućców i zastawy, te następnie myj w gorącej wodzie z detergentem.
  • Jeśli nosisz szkła kontaktowe, uważaj na ich kontakt ze śliną przy zakładaniu/ zdejmowaniu.

 

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_width="boxed" data_padding_left="3" data_padding_right="3" data_top_style="default" data_bot_style="default" data_color="default" data_bg_position="top center" data_bg_repeat="no-repeat" data_bg_attachment="scroll" data_bg_size="cover" data_bg_parallax_ratio="0.5" data_padding_top="0" data_padding_bottom="50"][cmsmasters_column data_width="1/1"][cmsmasters_gallery layout="hover" gallery_type="grid" gallery_padding="10" image_size_slider="full" image_size_gallery="full" hover_pause="5" slider_effect="slide" slider_autoplay="true" slider_slideshow_speed="7" slider_animation_speed="600" slider_pause_on_hover="true" slider_rewind="true" slider_rewind_speed="1000" slider_nav_control="true" gallery_columns="4" gallery_links="lightbox" animation_delay="0"][/cmsmasters_gallery][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]

Konsultacja dietetyczna

180,00 

Gotowy jadłospis

69,00 

Gotowy jadłospis niskoniklowy

39,00 

Najnowsze artykuły na blogu

Suplementacja w diecie przeciwzapalnej
Sprawdź jaką suplementację zastosować w diecie przeciwzapalnej oraz skorzystaj z przykładowego jednodniowego jadłospisu.
Dieta przeciwzapalna
Dieta przeciwzapalna na czym polega? Jak zmniejszyć stany zapalne w organiźmie? Produkty przecwizapalne w diecie.
SKYRNIK BORÓWKOWY
Skyrnik, to po prostu sernik z wykorzystaniem jogurtu wysokobiałkowego, zamiast zwykłego sera. To szybkie w przygotowaniu ciasto, a zamiana sera czy mascarpone na jogurt sprawia, że jest również mniej kaloryczne. Jestem bardzo sernikowa, szarlotka czy inne ciasta mogłyby dla mnie nie istnieć. Skyrnik borówkowy to doskonała opcja na 2 śniadanie. No to zaczynamy! (tortownica 21...