Nowe życie – no cellulit

Nowe życie – no cellulit

Cellulit – popularnie nazywany skórką pomarańczową – to nierównomiernie rozłożona tkanka tłuszczowa na udach, pośladkach i ramionach. Nawarstwia się ona pod skorą w postaci nierównych grudek. Złogi tłuszczu uniemożliwiają prawidłowe międzykomórkowe krążenie krwi oraz limfy. Wskutek czego prowadzi to do zwiotczenia i zniekształcenia skóry, a także objawia się nieestetycznym wyglądem.

Sprawdź również >> Ile można schudnąć w tydzień?

Na powstawanie cellulitu wpływa ponadto szybka utrata masy ciała, a najbardziej częste wahania wagi, które powodują utratę jędrności skóry.

Głównymi winowajcami jego powstawania zazwyczaj jest ograniczony wysiłek fizyczny, źle prosperująca gospodarka hormonalna i nieprawidłowe odżywianie. Odpowiednia dieta powinna być pierwszym krokiem do zmniejszenia cellulitu, co przy okazji może także doprowadzić do zlikwidowania kilku niepotrzebnych kilogramów.

Główne założenia diety:

  • Codziennie wypijaj przynajmniej 2 litry wody wysokomineralizowanej, niskosodowej. Nie zapominaj o warzywach bogatych w wodę. Cukinia, ogórek, rzodkiewka, pomidor – to świetna alternatywa dla wody, a dodatkowo porcja błonnika i witamin.
  • Wody z organizmu pozbędziesz się stosując mieszanki ziołowe działające lekko moczopędnie, m.in. kwiat bzu czarnego, skrzyp, jałowiec, pokrzywę.
  • Spożywaj dużą ilości kwasów omega-3, które zapobiegają procesom zapalnym. Znajdziesz je w oleju lnianym, awokado, orzechach włoskich, tłustych rybach, takich jak łosoś wędzony czy makrela.
  • Zadbaj o wysoką podaż witaminy C, która zbawiennie wpływa na skórę i stymuluje produkcję kolagenu. Jedz paprykę, owoce cytrusowe, papaję, jarmuż, brukselkę, brokuł.
  • Pamiętaj o dużej ilości błonnika, który wspomaga pracę jelit. Błonnik znajdziesz w kaszach pełnoziarnistych, ryżach (najwięcej w brązowych), produktach zbożowych, tj. otręby zbożowe, płatki zbożowe, musli, jak również w pieczywie razowym i żytnim. Do zestawu produktów wysoko błonnikowych zalicza się także warzywa, m.in. fasola biała, groszek zielony, brukselka, kapusta biała, marchew, oraz owoce, tj. morele suszone, rodzynki, jabłka, banany i gruszki.

Odwiedź moją stronę na Faceooku! i dołącz do aktywnej społeczności!

  • Pij dużo zielonej herbaty. Zdrowotne właściwości zielonej herbaty wynikają przede wszystkim z jej silnego potencjału antyoksydacyjnego. Jest ona bowiem bogatym źródłem flawonoidów – silnych antyoksydantów, które neutralizują szkodliwe działanie wolnych rodników.
  • Spożywaj siemię lniane. To ogromne źródło lignanów – flawonoidów, które poprawiają równowagę hormonalną. Nie kupuj zmielonych nasion, lecz używaj całych. W tej postaci lepiej zachowują cenne właściwości.
  • Wzbogać jadłospis o produkty bogate w witaminy z grupy B, np. kiełki zbóż, drożdże, jajka.
  • Przyprawy są doskonałymi źródłem flawonoidów, jak natka pietruszki, koperek, chilli, kurkuma, cynamon, goździki, tymianek czy bazylia.
  • Potas reguluje gospodarkę wodną i przyspiesza usuwanie produktów przemiany materii. Dobrym źródłem potasu są pomidory, orzechy, nasiona roślin strączkowych, marchew, papryka, pietruszka.
  • Włącz produkty bogate w antyoksydanty, które wspomagają walkę z wolnymi rodnikami. Warto pamiętać także o żywności o charakterze prozdrowotnym tzw. superfoods.
  • Zadbaj o bogate źródła potasu (ziemniaki, sałatę, pomidory), które działają przeciwobrzękowo.
  • Włącz do menu mnóstwo selera, pietruszki oraz sezonowych arbuzów, truskawek i czereśni. Działają moczopędnie.

cellulit

Czego należy się wystrzegać?

  • Palenie tytoniu zatruwa nasz organizm, uniemożliwia prawidłowy przepływ krwi w naczyniach krwionośnych a także zakłóca prawidłowe funkcjonowanie metabolizmu. To prowadzi do złego wyglądu naszej skóry oraz sprzyja rozwojowi cellulitu.
  • Sól. Spożywanie dużej ilości soli zatrzymuje w organizmie wodę. Staraj się jeść, jak najwięcej produktów nieprzetworzonych.
  • Ogranicz spożywanie kofeiny.
  • Wyeliminuj potrawy smażone na głębokim oleju – szczególnie używanym wielokrotnie.
  • Ogranicz/wyeliminuj cukier.
  • Wyeliminuj tłuszcze trans, które znajdziesz w:

            – dania smażone,

            – dania typu fast food,

            – słone przekąski: chipsy, paluszki, krakersy, chrupki,

            – wyroby cukiernicze: ciasta, ciastka,

           – artykuły w proszku i typu „instant”: zupki, śmietanki do kawy, koncentraty do sosów.

Dodaj komentarz