fbpx
Fit jagodzianki

Fit jagodzianki

Lubisz jagodzianki? Wypróbuj koniecznie ten przepis, są bardzo łatwe do wykonania, ponadto są odpowiednie dla osób na diecie z niskim indeksem glikemicznym!

Zaczyn:
☑️ Opakowanie suchych drożdży
☑️2 łyżki mąki pszennej 1850
☑️Łyżeczka erytrytolu lub ksylitolu
☑️50 ml ciepłego mleka, uwaga mleko nie może być gorące

Wszystko mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 15 minut.

Ciasto:
☑️4 Szklanki mąki pszennej 1850 + dodatkowa ilość do podsypywania
☑️Szczypta soli
☑️1cale jajko + 2 żółtka
☑️200 ml ciepłego mleka
☑️Pół szklanki słodzidła
☑️30g masła
☑️Ok. 300 g jagódek

Jajka miksujemy z ksylitolem. Dodajemy mąkę, roztopione masło, sól, mleko i zaczyn. Wyrabiamy, jeżeli ciasto będzie się nadal kleić do rąk dodajemy trochę mąki. Wyrobione ciasto zostawiamy w misce przykryte ściereczką do wyrośnięcia na godzinkę.
Po upływie czasu, gotowe ciasto dzielimy na równe kawałki, ja zrobiłam 9 sporych jagodzianek. Możesz podzielić na mniejsze części. Blat podsypujemy mąką i dłońmi formujemy płaskie koła. Na środek dodajemy jagody i zawijamy jak pierogi. Ważne, żeby je dobrze skleić. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, łączeniem do dołu. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy na jakieś 15 minut do wyrośnięcia. Pamiętaj, żeby zachować odstępy od bułeczek, bo rosną.

Kruszonka:
☑️40 g ksylitolu
☑️50 g mąki pszennej 1850
☑️30 g masła
➕jedno żółtko

Ksylitol, mąkę i masło zagniatamy.
Jagodzianki po 15 minutach smarujemy żółtkiem, następnie na górę kruszymy powstała kruszonkę.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180° przez ok. 25 minut 🥰

Na zdrowie!

Leave a Reply